2017. ápr 27.

Kék meg cseresznye

írta: Aoi Sakura
Kék meg cseresznye

Az emberszerető könyv

kekmegcherry_copy.jpg

Ebbe a kifejezésbe botlottam minap virtuális sétámon, és most próbálok rájönni, mi a fenét akar ez jelenteni. Nem harap meg, ha megfogom? Nem veti rám magát a könyvespolcról? Nem kiabál rám kígyót-békát, nem tippeli meg édesanyukám foglalkozását?

Most őszintén, ez a kifejezés elsőre röhejes, másodjára, ha jobban belegondolok, inkább viszolyogtató. Persze, nem érted. Hogy irtózhatok  én valamitől, amiben benne van a szeret szó?

Egyszerűen. Nekem valahogy ez a kifejezés azt sugallja, a könyv akkor jó, ha szeret engem, ha nem akar megváltoztatni, ha azt mondja: minden szép és jó így. Azok a könyvek jutnak róla eszembe, amik most olyan menők. Ismerjük őket, mindig azzal biztatnak, minden jó lesz, te is jó vagy… Hogy ezt honnan a pi…ból tudja, hisz nem is ismer! Minden egyszerű, csak szeretned kell meg akarnod és dől a lé, jön az álompasi/nő, minden álmod teljesül. Mégse jött össze? Akkor jobban kell szeretni. Ne legyen negatív gondolatod… Hát bassza meg, nekem igenis szokott lenni. Halál rám!

Nem cizellálom. Az összes ilyen tanácsadós könyvvel nem nagyon vagyok kibékülve. Mindenki olyan jól tudja, mi a jó mindenki másnak. Pfff… Nem is mondok semmit. Helyette inkább, hogy igazságos és korrekt legyek, elmondom, nem olvastam ama bizonyos könyvet, mely e fura jelzővel büszkélkedett. Ergo én itt most arról írok, bennem mit idéz e kifejezés. Ez pedig könnyen lehet, hogy e szóban forgó könyvre épp nem igaz.

Végezetül maga ez a szóösszetétel olyan abszurd is! Még ha most nem is hasogatom a szőrszálakat, nem mondom, hogy maga a könyv egy halom papír és nem hinném, hogy vannak érzelmei… Csak azért is mondom. Jó, tegyük ezt félre! De miért kéne szeressen egy könyv? Engem ne babusgasson egy könyv! Ha már valamit, akkor rázzon fel, gondolkodtasson el, fordítson ki a megszokottból, varázsoljon el! Azt pedig már ne is említsük, holott alapvető, az író írhat akármilyen történetet, akármit, én abból nem biztos, hogy azt és úgy fogom fogadni, ahogy ő azt gondolta. Tudjuk, Arany meg a gondolta a fene című sztori (meg esztétika, irodalomelmélet…).

Hogy legyen valami csattanó is: inkább egy pofont kérnék, köszönöm. (Így nem lesz belőlem egy újabb Coelho.)

Ao say: Bye!

Szólj hozzá

röhej divat kifejezés eszmefuttatás Egyéb Kék meg cseresznye Ao emberszerető könyv nem harap jó vagy irtózat gondolta a fene pofont kérnék