2017. sze 21.

Sindzsi: Little fairy tales

írta: Aoi Sakura
Sindzsi: Little fairy tales

Nehéz szív

sindzsi_copy.jpg- Olyan nehéz a szívem, hogy ha madár lennék, se tudnék repülni miatta – mondta a lány alig halhatóan. Hosszú, vékony ujjai elvesztek tenyeremben, ahogy mi elvesztünk egymásban a hónapok során.

Szemeiben könny gyűlt, nem nézett rám, egy galamb elröppenő alakját figyelte.

- Tudod, azt hittem… teljes szívemből hittem, hogy te meggyógyítasz, hogy könnyűvé teszed a szívem.

- Sajnálom – motyogtam és megborzongtam, ahogy a sötétszürke felhők ledobták első, kövér, nehéz esőcsepp bombáikat.

- Sajnálom – ismételtem meg már hangosabban.

Ő csak a fejét rázta, hosszú haja teljesen összetapadt a lezúduló esőtől, mely eltakarta előlünk a két oldalt fekvő várost. A híd, ahol mi álltunk kihalt volt, senki se járt arra, pedig még épp csak bealkonyodott.

- Olyan nehéz, lehúzna a folyó fenekére és beágyazódna az iszapba, akár a halak, amelyek ott vészelik át a telet – folytatta hosszú percek után.

Még mielőtt bármit mondhattam, tehettem volna, átugrott a korláton és levetette magát. Talán sokkot kaptam vagy nem tudom, de úgy tűnt, hirtelen az egész világ megállt, az esőcseppek megdermedtek a levegőben.

Évekig nem került elő, hiába keresték a testét a folyó alsóbb szakaszain is. Én minden évben kimentem arra a hídra, ahol utoljára láttam azt, akit nem tudtam megmenteni, mert az én szívem még nehezebb volt, mint az övé.

Öt évvel később is ugyanúgy bámultam a lustán áramló vízre. Egyre csak faggattam a folyót, valóban elnyelte őt, tényleg ott van az iszapban?

- Látom a te szíved csak még nehezebb lett azóta.

Kábán néztem fel hívatlan vendégemre. Ő volt. Befestette a haját és levágatta, színes kontaktlencsét viselt és teljesen másféle ruhákat, mint annak előtte, de egyértelműen ő volt. Döbbent képemet látva elmosolyodott.

- Tényleg, neked sose mondtam, hogy nagyon jó úszó vagyok… Voltam – javította ki azonnal magát. – Hisz ma letelt az öt év, hivatalosan is halottnak nyilvánítottak.

- És könnyebb lett a szíved? – kérdeztem hebegve.

Válasz helyett csókot nyomott az arcomra és elsétált a másik irányba.

Szólj hozzá

híd folyó újrakezdés Egyéb nehéz szív Sindzsi Little fairy tales